گزارش کاراموزی ترمزها

دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد

اطلاعات

  • فرمت فایل دانلودی: zip
  • فرمت فایل اصلی: doc
  • تعداد صفحه: 365
  • حجم: 15,393 کیلوبایت

مقدمه و تاریخچه :

امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان شاءالله زمینه ای برای ورود این تکنولوژی به ایران فراهم شود . این ترمزها به سبب پیچیدگی مکانیزمشان هنوز مورد توجه طراحان داخلی قرار نگرفته است که یکی از دلایل آن عدم اطلاعات کافی و عدم آشنائی با این سیستم می باشد . امید است این پروژه مقدمه ای برای قدمهای بعدی در راه ساخت و طراحی این تکنولوژی در ایران باشد . (ان شاءالله)

در این پروژه ابتدا تاریخچه ای از پیدایش ترمزها ارائه خواهد شد . در فصل اول به بررسی سیستم ترمز معمولی شامل کاسه ای و دیسکی و سایر اجزای جانبی آن می پردازیم .

در فصل دوم سیستم ترمز پنوماتیکی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در فصل سوم و سیستم ترمز ضد قفل ABS مقایسه ای بین فصول اول و دوم خواهیم داشت تا برتریها و معایب هرکدام نسبت به یکدیگر مشخص شود ود در فصول بعدی مطالب مربوط به طراحی و محاسبه نیروهای لازم آورده خواهد شد . نخست تاریخچه ای از پیدایش ترمزهای اولیه تا کنون بیان می کنیم :

اولین موتور احتراقی در سال 1885 بوسیله بنز ساخته شد . توقف این اتومبیل بوسیله یک لقمه ترمز بر روی محور دنده هرزگرد انجام می گرفت . بعدها که اتومبیل تکمیل شد و سرعت آن افزایش یافت و از لحاظ وزن سنگین تر شد ، ترمزهای مخصوصی برای آن طرح ریزی شد .

تا سال 1900 ترمز دستی شامل ترمز ساده ای که مستقیماً با سطح لاستیکهای توپر اصطکاک پیدا می کرد استفاده می شد. اما از این سال به بعد ترمزی ابداع شد که توسط پدال عمل می کرد و عبارت از یک نوار فلزی بود که در خارج بر روی چرخ دندانه دار محور محرک عقب نصب شده بود و بصورت استوانه ای آن را احاطه می کرد .

در همین سال لنکستر (Lanchester) ترمز و کلاچ را در یک مجموعه مخروطی شکل متشکل کرد و در اولین ماشین ساخت انگلستان بکار گرفت .

در سال 1905 ، انتقال حرکت بوسیله چرخ دنده و محور جای انتقال حرکت توسط زنجیر یا تسمه را گرفت و عمومیت پیدا کرد و بیشتر اتومبیلها با پدالی که انتقال حرکت را به ترمز تأمین می کرد مجهز شده بودند .

در سال 1910 میلادی ترمزهای بیشتر ماشینهای امریکائی روی چرخهای عقب تأثیر می کرد . در این سالها بسیاری از عوامل مربوط به ترمز، مانند اهمیت چسبندگی لاستیک به جاده اثرات چرخ قفل شده و غیره بخوبی شناخته شده بود و این مطلب محقق شده بود که جهت اعمال ترمز صحیح هر چهار چرخ بایستی ترمز شود ، و کوشش و اثر ترمز با نسبتی متناسب بین چرخ جلو و چرخ عقب سهیم باشد . با ترمز شدن چهارچرخ است که بدون خطر لیز خوردن ماشین ، فاصله توقف به نصف تقلیل می یابد . سالها طول کشید تا موضوع ترمز چهارچرخ مورد قبول عموم قرار گرفت . شکل عمده این بود که آرایشی برای ترمز ترتیب داده شود که با تشکیلات و اتصالات فرمان و چرخهای جلو و بطور کلی با تشکیلات سیستم فرمان و هدایت ماشین تداخل پیدا نکند .

در فاصله دو جنگ جهانی اول و دوم ، احتیاج به ترمز تا حدودی بیشتر احساس شد . چون سرعت ماشین ها رو به افزایش رفت همچنین بر تراکم ترافیک نیز افزوده شد .

نظر به اینکه رانندگان به ترمز قوی احتیاج داشتند و از طرفی ترمز قوی در چرخهای عقب ، موجب سرخوردن ماشین می شد ، فشار زیادی به طراحان ترمز وارد می آمد تا ترمز چرخهای جلو را تکمیل کنند . در نتیجه ، بعد از گذشت ده سال از جنگ اول ، استعمال ترمز در هر چهار چرخ ، عمومیت پیدا کرد . ظهور ترمز در چرخهای جلو ، پس از جنگ ابتدا در خودروهای بزرگ و گرانقیمت مانند هیسپانو ـ سوئیزا و هاچیکس (Hotchikss) و سپس درخودروهای سبک و ارزان قیمت صورت پذیرفت . ساده ترین راه برای اعمال ترمز جلو استفاده از سیستم هیدرولیک بود . ولی در طی سالیان متمادی اکثریت خودروها از سیستم مکانیکی استفاده می کردند تا اینکه مزایای هیدرولیک برای همه روشن شد . چرخهای اتومبیل بدون احتیاج به دنده ای پیچیده ترمز می شدند . جبران سائیدگی لنتها بطور خودکار صورت می گرفت و تلفات اصطکاک بمراتب کمتر از سیستم مکانیکی بود .

در سال 1911 ، اتومبیلی با ترمزهای هیدرولیکی برای چهارچرخ به نمایش گذاشته شد . اما در آن تردیدهائی وجود داشت بنابراین بصورت ابداعی باقی ماند . چندی بعد شخصی بنام M-Loughead سیستمی عملی اختراع کرد که در سال 1917 به ثبت رسید .

عبارات و جملات کلیدی

  • گزارش کاراموزی ترمزها

برو به صفحه خرید!

مقالات مشابه

  • توضیح مختصر: در این فایل تاریخچه ترمز و مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است که به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word دراختیار شما قرار می گیرد دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: word تعداد صفحه: 250 حجم: 14,872 کیلوبایت بخشی از متن اصلی 1-1مقدمه…
  • توضیح مختصر: دانلود پاورپوینت در مورد معرفی سیستم های ترمز در خودروها، در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل هدف از ترمز ABS، طرز کار ترمز ABS، ترمزگیری صحیح با ABS، ویژگی ترمز ABS، مزایای سیستم ABS، معایب سیستم … دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: PPT تعداد صفحات: 25…
  • توضیح مختصر: این پاورپوینت شامل معرفی تمام قطعات ترمز خودرو و همچنین ساختار و چگونگی کار این سیستم میباشد و کاملترین پاورپوینت در این زمینه می باشد عنوان کامل: پاورپوینت-ppt- سیستم ترمز و ساختار آن-در 65 اسلاید-powerpoint دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: .PPT تعداد صفحه: 65 حجم: 826 کیلوبایت وقتی راننده…
  • توضیح مختصر: مقدمه و تاریخچه ترمز ضدقفل (ABS)مقدمه و تاریخچه :امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زم… عنوان کامل: پایان نامه ترمزها و ترمز ضد قفل abs…
  • قالب بندی : Power Point تعداد اسلاید : 65 اسلاید رئوس مطالب : سیستمهای ترمز از ابتدا تا به حال مقدمه اجزای ترمز ترمز بوستری بوستر ترمز چگونه کار می کند بوستر خلا شیوه کار بوستر ترمز کاسه ای Leading and trailing shoe brakes Duo-servo shoe brakes تنظیم کننده های خودکار ترمز کاسه ای ترمز دیسکی تنظیم خودکار ترمز دیسکی…
  • توضیح مختصر: دانلود فیلم آموزشی طراحی ترمز کاسه ای در نرم افزار اینونتور، توضیحات: در ترمزهای کاسه ای کاسه ترمز به چرخ متصل است و همراه آن گردش می کند. دو عدد کفشک آهنی هلالی شکل که لنت های ترمز روی آن ها کوبیده شده است،روی طبق ثابت محور نصب عنوان کامل: فیلم آموزشی طراحی ترمز کاسه ای در نرم…
  • توضیح مختصر: فهرست کلی:ترمزهای پیشرفته در خودروهاتاریخچه ترمزروشهای گوناگونی برای انتقال نیروی راننده به ترمزها وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم :میله بندی مکانیکی (Solid bar connection operated )سیمی:(Cable operation) اساس کار ترمزاجزای ترمز&… دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: docx فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحه: 25 حجم: 276 کیلوبایت فهرست…
  • توضیح مختصر: در این ویدئو نحوه طراحی ترمز کاسه ای و محاسبه نیروی تحریک،زمان متوقف شدن،نیروی اصطکاک و … نشان داده شده است. عنوان کامل: فیلم آموزشی طراحی ترمز کاسه ای در نرم افزار اینونتور دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: zip فرمت فایل اصلی: avi حجم: 644 کیلوبایت در ترمزهای کاسه ای کاسه ترمز به…
  • توضیح مختصر: مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است دسته بندی: دانشگاهی » سایر موارد اطلاعات فرمت فایل دانلودی: doc…