پایان نامه بررسی طراحی زیر دریایی

  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
  • عنوان کامل: پروژه طراحی زیر دریایی وبدنه ایر شیب ها
  • طبقه بندی موضوعی: مکانیک
  • فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات پروژه: 112

مقدمه

در طراحی بدنه ایرشیپ ها و زیر دریائی ها نکات زیادی مورد توجه قرار می گیرد که مهمترین آنها قدرت جلوبرندگی است که به مقدار زیادی بستگی به درگ اصطکاکی رویبدنه ایرشیپ دارد و 3/2 درگ کل را شامل می شود.کاهش کوچکی در این درگ باعث صرفه جویی قابل توجهی در سوخت می شود و یا می تواند باعث افزایش ظرفیت حمل و ابعاد ایرشیپ شود. اولین بهینه سازی عددی شکل، توسط پارسنز انجام شده است. روش محاسبه در قالب یک پنلکد می باشد که با یک روش لایه مرزیکوپل شده است. زدان یک توزیع محوریاز چشمه و چاه را برای نشان دادن میدان جریان اطراف یک جسم معرفی می کند. قدرت (شدت) به صورت خطی روی هر المان طول توزیع می شود.

در روند محاسباتی آیرودینامیکی ابتدا یک بدنه دوار با ماکزیمم قطر ثابت و نسبت فایننس ثابت تعریف می شود.پروفیل بدنه و توزیع سرعت جریان غیر لزج توسط روشهای غیر مستقیم حل جریان پتانسیل بدست می آید. پروفیل این بدنه باید به گونه ای باشد که در جریان یکنواخت موازی با محور بدنه، لایه مرزی دچار جدایش نشود. با این قید، درگ توسط تغییر در شکل پروفیل بدنه کاهش می یابد. محدودیت در عدم جدایش لایه مرزی باعث حذف درگ فشاری می شود و درگ کلی منحصر به نیروهای ویسکوز در لایه مرزی می شود. لایه مرزی به سه ناحیه آرام گذرا و درهم تقسیم می شود. برای محاسبه لایه مرزی آرام از متد توویتس استفاده شده که بر اساس رابطۀ مومنتوم می باشد. ناحیه گذرا در محاسبات به صورت یک نقطه در نظر گرفته می شود که در آن ضریب شکل به طور ناگهانی از آخرین مقدار در ناحیه آرام به اولین مقدار در ناحیه درهم تغییر می کند. از آنجا که محل گذر به عواملی مانند: زبری سطحی، سر و صدا، لرزش و غیره بستگی دارد که کنترل آنها م شکل است در بیشتر تحقیقات این ناحیه را به صورت دلخواه بین سه تا ده درصد طول بدنه در نظر می گیرند.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

1-1 مقدمه و مروری بر تحقیقات گذشته

1-1-1 مدل آیرودینامیکی

فصل دوم: معادلات حاکم و روش حل عددی

2-1 مقدمه

2-2 محاسبات لایه مرزی

2-2-1 محاسبات لایه مرزی آرام

2-2-2 محاسبات ناحیه گذرا

2-2-3 محاسبات لایه مرزی درهم

2-2-4 روش محاسبه درگ

2-2-5 معیار جدایش

فصل سوم: الگوریتم و برنامه به همراه ورودی و خروجی های برنامه

3-1 روند محاسبه درگ

3-2 الگوریتم محاسبات لایه مرزی آرام

3-3 الگوریتم محاسبات ناحیه گذرا

3-4 الگوریتم محاسبات لایه مرزی درهم و ضریب درگ

3-5 برنامه کامپیوتری به زبان فرترن

3-6 ورودی و خروجی های برنامه برای پروفیل های بدنه شماره 1 تا 7

3-6-1 ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 1

3-6-2 خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 1

3-6-3 ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 2

3-6-4 خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 2

3-6-5 ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 3

3-6-6 خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 3

3-6-7 ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 4

3-6-8 خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 4

3-6-9 ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 5

3-6-10 خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 5

3-6-11 ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 6

3-6-12 ورودی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 7

3-6-13 خروجی برنامه برای پروفیل بدنه شماره 6و7

فصل چهارم: ارائه نتایج و بحث و مقایسه

4-1 مقدمه

4-2 نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره 1

4-3 نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره 2

4-4 نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره 3

4-5 نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره 4

4-6 نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره 5

4-7 نتایج و بحث برای پروفیل بدنه شماره 6و7

4-8 نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره 1

4-9 نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره 2

4-10 نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره 3

4-11 نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره 4

4-12 نمودارهای مربوط به پروفیل بدنه شماره 5

4-13 مقایسه ضریب درگ

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1 نتیجه گیری

5-2 پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده

فهرست مراجع

فهرست جداول

جدول 3-1 ورودی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 1

جدول 3-2 خروجی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 1

جدول 3-3 ورودی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 2

جدول 3-4 خروجی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 2

جدول 3-5 ورودی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 3

جدول 3-6 خروجی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 3

جدول 3-7 ورودی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 4

جدول 3-8 خروجی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 4

جدول 3-9 ورودی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 5

جدول 3-10 خروجی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 5

جدول 3-11 ورودی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 6

جدول 3-12 ورودی های برنامه برای پروفیل بدنه شماره 7

جدول 4-1 ضریب درگ برای پروفیل های بدنه یک تا پنج

فهرست اشکال

شکل 1-1 پروفیلهای بدنه با کمترین درگ

شکل 1-2 مدل آیرودینامیکی

شکل 1-3 توزیع المانهای سینگولاریتی محوری و شدت در21 نقطه طول بدنه

شکل 3-1 پروفیل بدنه شماره 1

شکل 3-2 پروفیل بدنه شماره 2

شکل 3-3 پروفیل بدنه شماره 3

شکل 3-4 پروفیل بدنه شماره 4

شکل 3-5 پروفیل بدنه شماره 5

شکل 3-6 پروفیل بدنه شماره 6

شکل 3-7 پروفیل بدنه شماره 7

شکل 4-1 منحنی تغییرات ضخامت ممنتوم بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 1

شکل 4-2 منحنی تغییرات ضریب شکل بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 1

شکل 4-3 منحنی تغییرات ضخامت جابجایی بدون بعد بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 1

شکل 4-4 منحنی تغییرات ضخامت لایه مرزی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 1

شکل 4-5 منحنی تغییرات ضریب اصطکاک سطحی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 1

شکل 4-6 منحنی تغییرات عدد رینولدز(که براساس ضخامت مومنتوم تعریف شده) بر حسب طول ایرشیپ برای پروفیل شماره 1

شکل 4-7 منحنی تغییرات ضخامت ممنتوم بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 2

شکل 4-8 منحنی تغییرات ضریب شکل بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 2

شکل 4-9 منحنی تغییرات ضخامت جابجایی بدون بعد بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 2

شکل 4-10 منحنی تغییرات ضخامت لایه مرزی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 2

شکل 4-11 منحنی تغییرات ضریب اصطکاک سطحی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 2

شکل 4-12 منحنی تغییرات عدد رینولدز(که براساس ضخامت مومنتوم تعریف شده) بر حسب طول ایرشیپ برای پروفیل شماره 2

شکل 4-13 منحنی تغییرات ضخامت ممنتوم بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 3

شکل 4-14 منحنی تغییرات ضریب شکل بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 3

شکل 4-15 منحنی تغییرات ضخامت جابجایی بدون بعد بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 3

شکل 4-16 منحنی تغییرات ضخامت لایه مرزی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 3

شکل 4-17 منحنی تغییرات ضریب اصطکاک سطحی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 3

شکل 4-18 منحنی تغییرات عدد رینولدز(که براساس ضخامت مومنتوم تعریف شده) بر حسب طول ایرشیپ برای پروفیل شماره 3

شکل 4-19 منحنی تغییرات ضخامت ممنتوم بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 4

شکل 4-20 منحنی تغییرات ضریب شکل بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 4

شکل 4-21 منحنی تغییرات ضخامت جابجایی بدون بعد بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 4

شکل 4-22 منحنی تغییرات ضخامت لایه مرزی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 4

شکل 4-23 منحنی تغییرات ضریب اصطکاک سطحی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 4

شکل 4-24 منحنی تغییرات عدد رینولدز(که براساس ضخامت مومنتوم تعریف شده) بر حسب طول ایرشیپ برای پروفیل شماره 4

شکل 4-25 منحنی تغییرات ضخامت ممنتوم بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 5

شکل 4-26 منحنی تغییرات ضریب شکل بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 5

شکل 4-27 منحنی تغییرات ضخامت جابجایی بدون بعد بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 5

شکل 4-28 منحنی تغییرات ضخامت لایه مرزی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 5

شکل 4-29 منحنی تغییرات ضریب اصطکاک سطحی بر حسب طول ایرشیپ درناحیه درهم برای پروفیل شماره 5

شکل 4-30 منحنی تغییرات عدد رینولدز(که براساس ضخامت مومنتوم تعریف شده) بر حسب طول ایرشیپ برای پروفیل شماره 5

شکل 4-31 نتایج بدست آمده توسط لوتز و واگنر برای ضریب درگ به روش اپلر

خرید این فایل

کلیدهای جستجو

  • الگوریتم محاسبات لایه مرزی آرام
  • ایر شیب
  • پروفیل بدنه
  • زیر دریایی
  • طراحی زیردریایی
  • لایه مرزیکوپل
  • متد توویتس
  • مدل آیرودینامیکی
  • نیروهای ویسکوز
  • پروژه بررسی طراحی زیر دریایی
  • دانلود پروژه طراحی زیر دریایی
  • دانلود پایان نامه طراحی زیر دریایی
  • دانلود پروژه مکانیک
  • دانلود پروژه آماده مکانیک
  • پروژه مکانیک
  • دانلود پایان نامه مکانیک
  • پایان نامه مکانیک
  • دانلود پایان نامه آماده مکانیک
  • پروژه طراحی بدنه ایرشیپ ها
  • پروژه آیرودینامیکی
  • طراحی زیر دریایی و بدنه ایر شیب ها
  • زیر دریایی و بدنه ایر شیب ها
  • زیر دریایی
  • بدنه ایر شیب ها
  • مکانیک
  • آیرودینامیکی
  • محاسباتی آیرودینامیکی

مقالات مشابه

  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: تحلیل کمانش ورقهای مدورمرکب ارتوتروپ با استفاده از نرم افزار المان محدود دسته: مکانیک فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 192 مقدمه در این پایان نامه رفتار کمانش ورق های دایره ای شکل مرکب با استفاده از تئوری المان محدود…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: بررسی مدلسازی و آنالیز خواص مکانیکی نانو لوله های کربنی دسته: نانو فناوری – مهندسی مواد فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 219 مقدمه از آنجائیکه شرکت های بزرگ در رشته نانو فناوری مشغول فعالیت هستند و رقابت بر سر…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: طراحی و پیاده سازی کنترلگر موقعیت برای روبات کشسان مفصل با لحاظ مسئله اشباع عملگر دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 157 مقدمه در این پژوهش مسئله کنترل روبات کشسان مفصل با لحاظ محدودیت اشباع عملگر…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: مدلسازی طراحی، تحلیل و پیاده سازی، با اهدف، بهینه سازی ابعاد، بازده و چگالی وزنی نیرو، در موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 104 مقدمه در این پژوهش مدلسازی طراحی…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: بررسی اثرات هارمونیک های ولتاژ و جریان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت دسته: مهندسی برق قدرت فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 94 مقدمه در سیستم های قدرت پیشرفته انرژی الکتریکی توسط ژنراتورهای سه فاز تولید می شود که پس از انتقال…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: شبیه سازی قالب گیری فشاری دسته: مکانیک – ساخت و تولید فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 74 مشاهده فهرست مطالب چکیده این آنالیز قادر است انواع قالب گیری را برای مواد کامپوزیت ترموست با الیاف تقویت شده بررسی کند. در…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: شبکه های بی سیم Wi-Fi دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 133 مقدمه نیاز روز افزون به پویایی کارها، استفاده از تجهیزاتی مانند تلفن همراه، پیجرها و… بواسطه وجود شبکه های بی سیم امکان پذیر…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی دسته: تحقیقات مکانیکی عنوان کامل: روشهای المان محدود برای جامدات متخلخل اشباع نشده و کاربرد آنها برای مسائل مهندسی سد سازی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 41 فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید مقدمه مدل دهی…
  • دسته: تحقیقات مکانیکی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 111 مقدمه این پایان نامه در مورد یک طراحی بهینه سازی شده از واتر پمپ سیستم خنک کاری خودرو است که به وسیله موتور الکتریکی DC کار می کند.موتورهای بنزینی گرچه تا حدزیادی بهبود یافته و اصلاح شده اند،…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: بررسی و معرفی شبکه های عصبی مصنوعی دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 121 مقدمه هوش محاسباتی (Computational-Intelligence) به معنای استخراج هوش، دانش، الگوریتم یا نگاشت از دل محاسبات عددی براساس ارائه به روز داده…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: پروژه برسی تحلیل روسازی انعطاف پذیر طبقه بندی موضوعی: عمران فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 124 مقدمه هدف از روسازی راه یا فرودگاه احداث یک سطح صاف و هموار و در عین حال با ایمنی کافی برای استفاده کنندگان…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: جوشکاری اصطکاکی کامپوزیت های زمینه فلزی دسته: جوشکاری فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 74 جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید مقدمه کامپوزیت مخلوطی در مقیاس ماکروسکوپیک از 2 تا چند ماده مختلف است که این مواد…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران دسته: محیط زیست – کشاورزی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 170 مقدمه مسأله آلودگی یکی از مهمترین و حادترین مسائل ناشی از تمدن انسانی در جهان امروز…
  • An effective parallel approach for genetic-fuzzy data mining روش موازی اثربخش برای داده کاوی ژنتیکی – فازی رشته: فناوری اطلاعات IT – داده کاوی فرمت فایل ترجمه شده: Word شمار صفحه: 23 دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله چکیده ترجمه مهم ترین کاربرد داده کاوی در تلاش هایی است که برای…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: بررسی و معرفی مبدل های حرارتی اصلی دسته: فیزیک، مکانیک و تاسیسات فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 71 مقدمه تعریف داده های ورودی و متغیرهای به کار رفته در برنامه داده هایی که فقط در روش Bell به کار…
  • Modelling Hardware Verification Concerns Specified in the e Language مسائل مرتبط به مدل سازی تایید سخت افزاری درزبان برنامه نویسی الکترونیک. رشته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات فرمت فایل ترجمه شده: Word شمار صفحه: 14 لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود چکیده ترجمه زبان الکترونیک (زبان برنامه نویسی e) به…
  • What is the optimum social marketing mix to market energy conservation behaviour: An empirical study ترکیب بازاریابی اجتماعی بهینه برای رفتار صرفه جویی در مصرف انرژی بازار چیست ؟ رشته: مدیریت – اقتصاد فرمت فایل ترجمه شده: Word شمار صفحه: 29 دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله در اینجا خرید…
  • Development of a FPGA Based Real-Time Power Analysis and Control for Distributed Generation Interface توسعه یک آنالیز و کنترل زمان- واقعی مبنی بر آرایه کیت قابل برنامه ریزی میدان برای واسط های تولید توزیع شده رشته: برق و الکترونیک فرمت فایل ترجمه شده: Word شمار صفحه: 41 دانلود رایگان نسخه…
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد عنوان کامل: بررسی تطبیقی قراردادهای بین المللی نفتی ایران با قراردادهای نفتی سایر کشورها دسته: حقوق بین الملل فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 215 بخشی از پایان نامه هدف پژوهش: بررسی کلیه قراردادهای بین المللی نفتی ایران از بدو انعقاد قرارداد…
  • Optimal Electric Network Design for a Large Offshore Wind Farm Based on a Modified Genetic Algorithm Approach طراحی بهینه شبکه برق برای یک مزرعه بادی بزرگ دریایی براساس رویکرد الگوریتم ژنتیک اصلاح شده رشته: برق و الکترونیک فرمت فایل ترجمه شده: Word شمار صفحه: 20 دانلود رایگان نسخه انگلیسی این…